Pages

Slider

I love photography and eat good food. I have the biggest crush on my son and my husband and our new princess. My life revolve around them. I'm a part time domestic goddess and part time government slave. I used to extort people money through photography. That is the main reason why this blog exist. Sadly, time is my number one foe. He never let me multitask too much. But hey hey, cooking isn't that much time consuming. And i believed, a moms cook will make their kid love grow stronger in every munch. And yes ladies and gentlemen,I cook and I brag about it. So here goes. Here to a good picture and a good, easy, healthy home cooked dish! May you guys be inspired and COOK for the loved one! Insha Allah

Love Linda Latip

Wednesday 14 October 2015

Resipi : Mee Udon Goreng

Assalamualaikum

Memandangkan memang dah taip pun resipi ni di FB, so kita share je la kan. Mee udon goreng ni buat bila takde idea nak tukar selera ke. Buat la memlm masa tgh ujan pergh. Sedap.

Bahan
Mee udon 2 peket (1 peket dia sket je..mcm 1 layer je, so untuk mkn 3 org kita buat 2 peket) udon ni kena rebus dlu ikut arahan kat peket dia. Kalau xde arahan dgr arahan aku eh hahaha rebus 3 min shj.
Daging dlm segenggam atau lebih. Hiris halus
Fishball atau fishcake -kuantiti ikut suka
Lada benggala hijau & merah- ambik suku setiap satu n hiris mancis
Daun bwg secukup suka. Potong seinci or setengah inci ikut suka
Taugeh segenggam (optional)
Lada hitam satu sudu kecik
Sos tiram 4 sudu besar
Kicap manis 4 sudu besar
Garam
Lada kisar stgh sudu besar
Bwg putih 2 ulas tumbuk lumat
Bwg besar mayangkan

Cara
Macam goreng mee je.
Panaskan mnyak masuk bwg2..naik bau masukkan lada kisar dlu..dh agak masak n garing, masuk daging..abis air daging kering masuk fishball n fishcake then masuk lada benggala.. pastu masukkan udon..then masuk sos tiram..kicap..rasa dlu kalau perlu garam. Kalau x takpayah. Last bru msuk taugeh, daun bwg & lada hitam. Siap!

Pastu nak serve dgn lada jeruk pn sedap.

Selamat lah mencuba smile emoticon




0 comments:

Blog Designed by The Single Momoirs